Obchodní podmínky

1. Základní informace


Obchodní firma: Aneta Krajíčková
Sídlo: Podhájí 645, Smržice, 79817
IČO: 10904794
DIČ: CZ9351034847
Kontakt: +420 605 318 489, +420 773 203 575, info@byvici.cz nebo kontaktní formulář
Bankovní spojení: 1385095032/3030
(dále jen „prodávající“)


K čemu jsou obchodní podmínky?

1.1 Nákupem na www.ByVici.cz uzavíráte s prodávajícím smlouvu. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) nám stanoví obsah této smlouvy.


Souhlas s obchodními podmínkami

1.2 Vytvořením objednávky (např. kliknutím na tlačítko, kterým objednávku dokončujete) se pro vás tyto VOP stávají závazné. Součástí jsou zejména Reklamační řádPodmínky ochrany osobních údajů, Způsoby dopravy a další dokumenty, na které se odkazujeme.


2. Jak můžete nakupovat na ByVici.cz


Nákup prostřednictvím e-shopu
2.1 Nakoupit lze na adrese www.byvici.cz
2.2 Objednávka je vytvořena v okamžiku kliknutí na tlačítko určené k dokončení
objednávky. Do té doby můžete svoji objednávku v košíku libovolně upravovat, včetně
způsobu dopravy a platby.
2.3 Smlouva je uzavřena až v okamžiku, kdy vám objednávku potvrdíme. Potvrzení
objednávky obdržíte na vámi zvolenou e-mailovou adresu, proto vás žádáme o
překontrolování správnosti vámi zadaných údajů. Přílohou potvrzení objednávky jsou
rovněž tyto VOP a Reklamační řád.
2.4 Následná změna objednávky je možná pouze po vzájemné dohodě, popřípadě za
podmínek stanovených zákonem nebo těmito VOP.
2.5 Objednávky přes e-shop www.byvici.cz lze vytvářet nonstop.
2.6 Děláme vše pro to, aby k výpadkům e-shopu nedocházelo, ale výjimečným výpadkům
není možné zcela předejít. Proto v případě výpadku informačního systému nebo
zásahu vyšší moci (např. výpadek elektřiny) neodpovídáme za nedodržení provozní
doby e-shopu.


Nákup prostřednictvím telefonu nebo e-mailu

2.7 Objednávat můžete i po telefonu nebo e-mailu, které naleznete v sekci Kontakty.
2.8 V případě objednání přes e-mail je smlouva uzavřena v momentě doručení potvrzení
objednávky na váš e-mail. Při objednávce přes telefon je smlouva uzavřena v momentě
Vašeho potvrzení.
2.9 Prodávající si vyhrazuje v případě nákupu jakýmkoli způsobem vlastnické právo k věci
až do okamžiku, kdy dojde z vaší strany k zaplacení celé kupní ceny.

3. Možnosti doručení zboží


3.1 Způsoby, podmínky a ceny jednotlivých doručení naleznete zde.
3.2 Jakmile dojde k uzavření smlouvy, doručí vám prodávající vybrané zboží zvoleným
způsobem a musíte takové doručení umožnit a zboží převzít. Prodávající předá zboží
dopravci, který zajistí jeho doručení. Až do okamžiku, kdy vám bude zboží doručeno a
předáno, popřípadě do okamžiku, kdy odmítnete zboží převzít, nese nebezpečí škody
na věci prodávající.
3.3 Ohledně doručení budete informování skrze vaši uvedenou e-mailovou adresu.
Předpokládané doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech
prodávajícího a/nebo jeho dopravců. V případě zásahu vyšší moci nenese prodávající
odpovědnost za opožděné dodání zboží.
3.4 Během přebírání zboží byste si měli zkontrolovat, zda vám byl opravdu doručen takový
počet zboží, jaký jste si objednali. Dále byste měli zkontrolovat, zda balík není již na
pohled poničený, promáčklý nebo jinak deformovaný. Pokud bude balík poškozen,
máte právo na to zboží nepřevzít, popřípadě zboží převzít a do předávacího protokolu
společně s přepravcem zaznamenat jeho stav. Takový protokol poté společně s
popisem závady zásilky zboží odešlete e-mailem na adresu info@byvici.cz, popřípadě
tak můžete učinit prostřednictvím pošty na adresu, kterou naleznete v sekci kontakty.
3.5 Zboží zakoupené podnikající fyzickou osobou bude předáno pouze po předložení
platného průkazu totožnosti.
3.6 Pokud vám bude dodáno větší množství, než jste si objednali, máte možnost takový
přebytek odmítnout. Jestliže tak neučiníte, je kupní smlouva uzavřena v souvislosti i s
tímto zbožím a musíte doplatit cenu přebytkového zboží.

4 Reklamace aneb co dělat při vadě zboží


4.1 Veškeré podmínky a postupy v případě reklamace zboží se řídí Reklamačním řádem,
který tvoří nedílnou součást těchto VOP.
4.2 Pokud zakoupené zboží prodáte nebo darujete (případně jinak k tomuto zboží
převedete vlastnictví), musíte nás o tom vy i nový vlastník informovat. Pokud tak
neučiníte, budeme k vám, jako k původnímu kupujícímu, přistupovat jako k vlastníku
věci (např. při reklamaci budeme jednat s vámi a při případném vrácení peněz budeme
peníze vracet vám).

5 Odstoupení od smlouvy


Jsem spotřebitel
5.1 Jste-li spotřebitelem (tj. nejde o objednávku „na firmu“, resp. objednávku, ve které jste
uvedli své IČO), máte právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení ceny ve lhůtě
čtrnácti dnů.
5.1.1 V případě kupní smlouvy běží lhůta 14 dnů ode dne převzetí zboží.
5.1.2 V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika
částí, běží lhůta 14 dnů ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
5.1.3 Při opakované dodávce zboží běží lhůta 14 dnů ode dne převzetí první dodávky
zboží.
5.2 Pokud se rozhodnete odstoupit od smlouvy a vrátit zboží, které jste rozbalili a použili
jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, může
být vrácená částka snížena. Výše procentuálního snížení vrácené částky závisí na tom, v
jakém stavu je dané zboží a jaké jsou možnosti jeho znovuuvedení do prodeje.
Uvedené vyplývá z § 1833 občanského zákoníku.

Jakým způsobem můžete od smlouvy odstoupit?
5.3 Odstoupit od smlouvy můžete vyplněním a odesláním vzorového formuláře na našem
webu.
5.4 Od smlouvy můžete odstoupit i korespondenčně odesláním vzorového formuláře na
adresu:


ByVici.cz
Aneta Krajíčková
Svatoplukova 2439/46
796 01 Prostějov


Jak a kdy musíte vrátit zboží
5.5 Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své
náklady, které vám nebudou proplaceny. Zboží by mělo být nepoškozené, nepoužívané
a čisté, včetně veškerého příslušenství, které jste k němu obdrželi. Pokud je to možné,
zboží by mělo být vráceno v originálním obalu.


Kdy od smlouvy odstoupit nemůžete
5.6 V případě, kdy jsme zboží jakkoli upravili na základě vaší osobní žádosti.


Co když vrátíte zboží poškozené, poškrábané či jinak opotřebené?
5.7 V případě, že vrátíte zboží poškozené, poškrábané, či s jinými známkami opotřebení,
můžeme vám vracenou kupní cenu zboží ponížit o částku, která odpovídá takovému
opotřebení. V takových případech dojde k vyčíslení škody, o kterou bude vaše vrácená
kupní cena ponížena.


Jak vám vrátíme peníze?
5.8 Peníze vám budou vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy stejným způsobem,
jakým probíhala platba. Nemusíme vám však peníze vrátit dříve, než vrátíte zboží,
popřípadě, než prokážete, že jste zboží odeslali.
5.9 V případě převzetí v hotovosti po vás může prodávající požadovat předložení
identifikačního průkazu, jako je občanský průkaz nebo cestovní pas, za účelem
předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti.
Pokud takový průkaz nepředložíte, můžeme odmítnout vám peněžní prostředky
proplatit.


Co když byly součástí zboží dárky?
5.10 Pokud jste zároveň v souvislosti s nákupem zboží obdrželi od prodávajícího dárky, a
využili jste možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, musíte nám rovněž se
zbožím vrátit i poskytnuté dárky.


Co když jsem při koupi zboží dostal slevu na jiný produkt?
5.11 Pokud si koupíte hlavní produkt (např. montessori houpačku) a současně využijete
slevu navázanou na hlavní produkt (např. skluzavku se slevou 50 %), je tato sleva
podmíněna tím, že si hlavní produkt zachováte.
5.12 Pokud odstoupíte od smlouvy, jste povinni nám vrátit i zboží zakoupené se slevou, tzn. montessori houpačku i skluzavku. Pokud tak neučiníte, bude hodnota slevy odečtena z
částky vrácené za hlavní produkt.


Jsem podnikatel
5.13 Při nákupu jako podnikatel (tedy na IČO) nemáte u nákupu učiněného distančně, na
rozdíl od spotřebitele, ze zákona právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů. Zákon v tomto
ohledu zvýhodňuje pouze spotřebitele.
Podnikatelům ale umožňujeme odstoupit od smlouvy za stejných podmínek jako
spotřebiteli. Pokud jste tedy nakoupil jako podnikatel, můžete od nákupu odstoupit do
14 dnů podle pravidel uvedených výše.
5.14 V případě odstoupení od smlouvy se na vás jako podnikatele užijí shodná pravidla jako v případě spotřebitele. Tato pravidla jsou uvedena výše v 5. kap. „Odstoupení od
smlouvy“.


V jakých případech může odstoupit od smlouvy prodávající?
5.15 V některých případech máme i my právo od smlouvy odstoupit. Tomu je zejména v
případě chybného nacenění zboží, kdy je cena zjevně nepřiměřená.


Odstoupení prodávajícího v případě chyby v ceně zboží
5.16 V případě chybného nacenění zboží, blíže popsaného v kapitole 8. těchto VOP, má
prodávající právo odstoupit od smlouvy. V takovém případě dojde ze strany
prodávajícího ke stornování objednávky, popřípadě k jinému vyrozumění, ze kterého
bude patrné, že prodávající od smlouvy odstupuje.
5.17 Pokud jste již zaplatili část kupní ceny zboží, bude vám tato částka vrácena zpět
stejným způsobem nejpozději do 14 dnů ode dne následujícího po odstoupení od
smlouvy prodávajícím.


Odstoupení prodávajícího z důvodu na straně dodavatele
5.18 U zboží označeného jako skladem u dodavatele, má prodávající právo odstoupit od
smlouvy, pokud dodavatel odstoupí od smlouvy (zpravidla z důvodu nedostupnosti
zboží na straně dodavatele).


6. Stížnosti aneb jak řešit spory s prodávajícím


6.1 Záleží nám na tom, abyste byli s námi spokojeni. A pokud se nám něco nepovede, tak
se k situaci postavíme čelem. I když je pro nás zákazník na prvním místě, nemůžeme
bohužel ani při sebelepším fungování vyloučit, že dojde k výjimečnému pochybení na
naší straně.
6.2 Zákaznický servis: +420 605 318 489, +420 773 203 575 nebo elektronicky na email
info@byvici.cz případně přes náš kontaktní formulář.
6.3 Pokud stížnost nevyřešíme k vaší spokojenosti, pak lze tyto spory řešit také
mimosoudní cestou. V takovém případě můžete jako spotřebitel (nesmí jít o nákup „na
IČO“) kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká
obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy.

7. Placení, vrácení peněz, fakturační údaje


7.1 Na našem e-shopu lze platit těmito způsoby: bankovní převod, platební brána, Apple
pay, Google pay a na dobírku.
7.2 Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví prodávajícího (tzv.
výhrada vlastnického práva).
7.3 Údaje na faktuře nelze bohužel po odeslání objednávky měnit.
7.4 K vrácení daně osobám ze třetích zemí při vývozu zboží za splnění podmínek zákona o
DPH dochází bezhotovostně na účet zákazníka, pokud prodávající nerozhodne o
výplatě jiným způsobem. Důvodem preference bezhotovostní platby je nejen
legislativa omezující platby v hotovosti, ale i omezení rizika praní špinavých peněz.

Vrácení peněz při odstoupení od smlouvy
7.5 Pokud odstoupíte od smlouvy nebo vám budou peněžní prostředky vraceny z jiného
důvodu, vrátíme vám peníze stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali. Pokud
však peníze nelze vrátit stejným způsobem, například jste platili hotově při osobním
odběru, kurýrovi nebo došlo k expiraci vaší platební karty, odpovídáte za správnost
údajů, které nám k vrácení poskytnete. Za správnost údajů odpovídáte i v případě, kdy
jsme vám vyhověli a peníze vracíme jiným způsobem.


8. Ceny


Veškeré naše ceny jsou konečné, v české měně (Kč) a včetně DPH. V ceně zboží není
zahrnuta cena dopravy a případně dobírky, která se zobrazí až v poslední fázi tzv.
košíku podle vašeho výběru. Může nastat situace, kdy při objednání většího počtu
zboží bude konečná cena nepatrně odlišná od původně uvedené. To může být
způsobeno zaokrouhlováním cen. S ohledem na dynamiku cen zboží se může cena
zboží měnit i v košíku až do okamžiku finálního potvrzení objednávky zákazníkem.
Pokud dojde během objednávky ke zneužití údajů (osobních nebo firemních),
popřípadě platební karty, můžeme prohlásit takovou objednávku za neplatnou.

Zdá se vám cena podezřele nízká? Aneb chyby v ceně zboží
Veškeré námi uváděné ceny jsou konečné. V ojedinělých případech však může dojít k
chybě v ceně zboží nebo služby (ač činíme maximum pro prevenci, tak tomuto nejsme
bohužel schopni zcela zabránit, i my jsme jenom lidé). Podrobnosti o chybách v
nacenění, včetně informace, kdy může prodávající odstoupit od takové smlouvy,
naleznete níže.
8.1 Mohou nastat případy, kdy dojde k chybnému uvedení ceny zboží. Takovými případy
jsou zejména
8.1.1 cena zboží je na první pohled zjevně nesprávná (např. se výrazně odchyluje od
obvyklé ceny zboží),
8.1.2 cena souvisejících služeb jako doprava apod., je zjevně nesprávná,
8.1.3 v ceně zboží chybí nebo přebývá jedna či více cifer,
8.1.4 sleva na zboží přesahuje 60 %, aniž by takové zboží bylo součástí zvláštní
marketingové či výprodejové akce.
8.2 V těchto případech si prodávající vyhrazuje právo smlouvu neuzavřít, popřípadě od
takové smlouvy odstoupit i poté, pokud jste již obdrželi e-mail potvrzující objednávku.
O takovém kroku vás musíme neprodleně informovat.
8.3 V případě, kdy sleva na zboží bude 80 % a více, doporučujeme vám si ověřit, zda
nedošlo k chybě v nacenění. Takovým krokem nám pomůžete předejít případným
sporům a nesrovnalostem.
8.4 Pokud si nejste jisti, zda je cena chybná, kontaktujte nás prosím před nákupem.
Použití poukazů v rozporu s podmínkami
8.5 Za neplatně uzavřenou může být prohlášena smlouva, pokud došlo k neoprávněnému
užití slevového nebo obdobného poukazu v rozporu s jeho podmínkami. Takovým
neoprávněným užitím může být
8.5.1 použití poukazu na zboží, na které není určen,
8.5.2 poukaz byl použit na nákup, který nedosahuje minimální stanovené ceny nebo
8.5.3 prodávající zjistí, že slevový poukaz byl již použit.
8.6 Nestanovíme-li jinak, není možné kombinovat jednotlivé poukazy.


Cenu a termín dodání u předobjednávek berte prosím s rezervou
V případě předobjednávek se jedná pouze o předběžnou cenu, která se může od
koncové lišit. Bohužel nemůžeme vždy zaručit konkrétní termín dodání, proto vás o
všech nových skutečnostech budeme vždy předem informovat. Bližší informace
naleznete níže.
8.7 V případě vámi uskutečněné předobjednávky zboží je cena takového zboží pouze
předběžná. Výsledná cena zboží se tak může lišit. O změně ceny vás budeme
informovat. Kupní cena zboží bude stanovena až po naskladnění zboží na náš sklad.
Případný rozdíl mezi uhrazenou předběžnou objednávkou a kupní cenou vám vrátíme,
nebo jej doplatíte před dodáním zboží. Pokud vám konečná cena nevyhovuje, můžeme
předobjednávku zrušit.
8.8 Prodávající si u zboží, které lze předobjednat, vyhrazuje právo změnit termín dodání, a
to i opakovaně. V případě podstatné změny termínu dodání (tj. o více než 14 dní) máte
právo od smlouvy odstoupit. Změní-li se okolnosti, z nichž ByVici vycházeli v okamžiku
vámi uskutečněné předobjednávky zboží do té míry, že na ByVici nebude možné
rozumně požadovat, aby byli předobjednávkou vázáni, má ByVici právo
předobjednávku zrušit bez dalšího a následně vás o tom informovat.


Jak počítáme slevy?
8.9 Původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako
přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž
předmětné zboží/službu/licenci prodávající nabízel na svém e-shopu. Do výpočtu
původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění,
která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou
poskytována automaticky a plošně). Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti
i v případě, kdy je zboží zlevňováno postupně několikrát v kratším časovém horizontu,
maximálně však po dobu 90 dní.
8.10 Akční ceny platí do vyprodání zásob ByVici. Při uvedení zbývajícího počtu kusů u zboží
do vyprodání takového počtu, popřípadě do skončení akce podle toho, co nastane
dříve.


9. Bezpečnost a ochrana informací


9.1 Ve věci ochrany a zpracování vašich údajů jako kupujícího ze strany ByVici se použijí
tyto Podmínky ochrany osobních údajů.
9.2 Na druhou strany vy jako kupující musíte chránit své přístupové údaje k zákaznickému
účtu (zejm. hesla) a nikomu jinému je nesdělovat. Za zneužití vašeho přihlašovacího
jména nebo hesla někým jiným nenese ByVici odpovědnost. Dále nesmíte používat
účet, jméno nebo heslo žádného jiného zákazníka.


10. Závěrečná ustanovení


10.1 Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně
podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této
úmluvy neuplatní.
10.2 Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad
textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém
jazyce.
10.3 Uzavřená smlouva je ByVici archivována v interním systému po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem
jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Zákazníkovi
poskytne ByVici přístup ke smlouvě v odůvodněných případech. Informace o
jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto
VOP, kde je tento proces srozumitelně popsán.
10.4 Pokud v některých kapitolách uvádíme nejdříve krátké shrnutí pro základní orientaci a
až poté podrobnější text, má v případě nesrovnalostí přednost podrobnější text, který
ve většině případů začíná nadpisem „více informací“, „bližší podmínky“ apod.
10.5 Podmínky marketingových kampaní se řídí jejich konkrétními podmínkami dané akce.
Probíhající kampaně lze nalézt na www.byvici.cz.
10.6 Kopii těchto VOP, včetně Reklamačního řádu a daňového dokladu obdržíte zároveň po dokončení vašeho nákupu na e-mail, který jste uvedli v objednávce.
10.7 Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 26.
5. 2025 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v
sídle ByVici nebo elektronicky na www.byvici.cz.


Ve Smržicích dne 26. 5. 2025


Reklamační řád


I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího Aneta Krajíčkovvá, IČO 10904794, DIČ CZ9351034847, se sídlem Podhájí 645, 798 17 Smržice (dále jen „prodávající“ či „ByVici“), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného v e-shopu www.byvici.cz.


Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.


Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto
Reklamačním řádem.

Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.


II. Záruka za jakost
Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo).

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění a jednotlivá práva z vadného plnění jsou stejná pro kupujícího spotřebitele a pro kupujícího podnikatele.

1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
Lhůta je 24 měsíců.

Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.


V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta
začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.


2. Práva z vadného plnění
Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.


Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.

3. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
- věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu
zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
- věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc
tohoto druhu obvykle používá.
- věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak.


III. Záruční podmínky


1. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a
nepoškozenost obalů.

Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.

Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.

Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail info@byvici.cz, nebo přes kontaktní formulář zde. Dále prodávající v případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.


Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.


2. Uplatnění reklamace
Kupující uplatní reklamaci na adrese prodávajícího:


ByVici.cz
Aneta Krajíčková
Svatoplukova 2439/46
796 01 Prostějov


Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství, bez něhož reklamované zboží nelze používat.


Dále prodávající doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.


Taktéž prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).

Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.


3. Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.


Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností
obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
1. mechanickým poškozením zboží,
2. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo
výrobcem určeno,
3. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
4. poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s
podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
5. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů (nekvalifikovaným
zásahem se rozumí zásah jakékoliv jiné osoby vyjma prodávajícího
6. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v
důsledku této úpravy,
7. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými
podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím
deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.


4. Testování závady
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro uvedení závady prodávající doporučuje písemnou formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.

Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku.

Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení, přičemž oprava bude provedena nejpozději do 60 dnů ode dne následujícího po přijetí zboží prodávajícím. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí věty.


5. Zamítnutí reklamace
Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.


IV. Vyřízení reklamace


Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.


Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od následujícího dne od podání reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě s kupujícím – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.


V. Společná ustanovení


Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.


Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.


Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace.


Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat
má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.


Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.


Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.

V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude
prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 50,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.


Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.


Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.


VII. Závěrečná ustanovení


Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.


Tento Reklamační řád je platný od 26. 5. 2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.


Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle nebo na www.byvici.cz.

Košík (0)

Zatím se v košíku nic nenachází.
Scrollujte nahoru